NE DARBE NE DİKTA; YAŞASIN BAĞIMSIZ, DEMOKRATİK, LAİK TÜRKİYE!
[ `TÜRKİYE`DE MÜHENDİSLİK MİMARLIK ŞEHİR PLANLAMA EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ VE MEVCUT DURUM ANALİZİ` YAYIMLANDI ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

İMO ANA SAYFA   ŞUBE ANA SAYFA   ŞUBE İLETİŞİM   ARAMA   WEBMAIL   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

22 HAZİRAN 2018, CUMA   

36

`TÜRKİYE`DE MÜHENDİSLİK MİMARLIK ŞEHİR PLANLAMA EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ VE MEVCUT DURUM ANALİZİ` YAYIMLANDI

    Yayına Giriş Tarihi: 29.05.2018 00:00   Güncellenme Zamanı: 29.05.2018 16:20:41  Yayınlayan Birim: ANKARA ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 29.05.2018 16:19:10

TMMOB Eğitim Sempozyumu`nda, Sempozyum Yürütme Kurulu tarafından hazırlanarak sunuşu gerçekleştirilen Türkiye`de Mühendislik Mimarlık Şehir Planlama Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Mevcut Durum Analizi, kitaplaştırılarak yayımlandı

TMMOB Eğitim Sempozyumu`nda, Sempozyum Yürütme Kurulu tarafından hazırlanarak sunuşu gerçekleştirilen Türkiye`de Mühendislik Mimarlık Şehir Planlama Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Mevcut Durum Analizi, kitaplaştırılarak yayımlandı.

TÜRKİYE`DE MÜHENDİSLİK MİMARLIK ŞEHİR PLANLAMA EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ VE MEVCUT DURUM ANALİZİ

SUNUŞ

Ülkemizde, eğitimin köklü, yapısal ve politik sorunları olduğu tespiti hem Birliğimiz tarafından, hem de eğitim emekçileri tarafından yapılmakta, çocuklarımızın aydınlık geleceğini şekillendiren eğitim kurumlarının niteliği ve gelişimi hepimizi kaygılandırmaktadır.

Üniversitelerde öğrencilerin ve genç meslektaş adaylarımızın aldığı eğitimin niteliğinin giderek azalmasını dehşetle takip ediyoruz. Ülkemizde üniversite sayısı, bu raporu hazırlayan değerli arkadaşlarımızın tabiri ile "Borsa gibidir". Günaşırı açılan yeni üniversiteler, kapatılan veya bölünen üniversiteler tüm öğrencileri etkilediği kadar bizleri ve mesleklerimizin geleceğini de olumsuz olarak etkiliyor. Mesleki ve teknik bilginin üretildiği bölümlerdeki nitelik kaybı ise gözler önündedir. Meslek mensuplarımızın alacakları eğitimin kalitesi, ülkemizde yapılan meslek faaliyetlerinin temelini oluşturduğunu ve ülkemizin çıkarlarına olumsuz değer getirdiğini unutmayalım.

Sanayide, kentleşmede ve tarımda kalkınmadan, bilimin ve teknik bilginin kamu çıkarları için kullanılmasından yana olan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği, bilimin ve bilginin üretildiği yer olan üniversitelerin ve teknik eğitimin verildiği mühendislik, mimarlık ve şehir planlama bölümlerinin durumunu yakından takip etmektedir.

Mesleki, teknik ve politik takiple oluşturulan bu analiz ile ülkemizdeki teknik eğitimin mevcut durumunu ve tarihsel seyrini, teknolojik ve politik gelişimlerin eğitime etkilerini, üniversite ve kontenjan sayılarındaki değişimin sebep olduğu yıkımı, akademik personelin sayı ve nitelik sorunları, derslik ve laboratuvar gibi fiziksel altyapı sorunları, staj sorunu, lisansüstü eğitimin sorunları, dünyada yaşanılan yenilikler ve yaklaşımlar göz önüne çıkarmak ve tartışmak için hazırlanmıştır.

Ayrıca bu raporla yüksek öğrenimde ar-ge faaliyetleri için üniversitelere ulusal gelirden ayrılan kaynak sorunu, üniversitelerde özerklik sorunu, öğretim elemanlarının ifade özgürlüğü ve  karar süreçlerine katılım sorunları, akademik yönetici atama sorunları, yeni üniversite açılması için gerekli asgari koşulların yetersizliği ile mezuniyet sonrasında denklik ve yeterlilik sorunları, iş bulma sorunu, meslek içi ve yaşam boyu eğitim ve benzeri konularda TMMOB katılımcı ortamlarda oluşturduğu görüşleri kamuoyu ile paylaşılmakta, sorunlara çözüm önerileri aranmaktadır.

Bu analiz, TMMOB Eğitim Sempozyumu kapsamında geçmişten günümüze mevcut durum analizini yapmayı ve özellikle son dönemde yaşananlara karşı neler yapılması gerektiğini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışma ile teknik eğitimin seyrine ve geleceğine bir ışık tutabilmeyi umut ediyoruz…

Elinizdeki analiz, TMMOB Mühendislik Mimarlık ve Şehir Plancılığı Eğitimi Sempozyumu kapsamında, değerli meslektaşlarımız Baki Remzi Suiçmez ve İsmail Küçük sekreteryalığında Eğitim Sempozyumu Yürütme Kurulu tarafından özenle hazırlanmıştır. Bu çalışmada emeği geçen tüm arkadaşlarımıza, TMMOB Eğitim Sempozyumu Yürütme Kurulu ve Sekreteryasına sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.

Emin Koramaz

TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı

İÇİNDEKİLER

Sunuş 9

GİRİŞ 11

KAVRAMLAR, TANIMLAR, UNVANLAR 15

Meslek Kavramları 17

Meslek Tanımları 18

Meslek Unvanların Alınması ve Korunması 19

TMMOB ve Odalarına Üyelik ve Yeni Unvanlar Sorunu 20

ÜNİVERSİTELERDE MÜHENDİSLİK, MİMARLIK, ŞEHİR PLANLAMA EĞİTİMİ 23

Mühendislik Mimarlık Şehir Planlama Eğitiminin Tarihçesi 25

Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı 34

Kuruluş Tarihlerine Göre Kurulan/Kapatılan/Adı Değişen Üniversiteler 45

Yıllara Göre Karşılaştırmalı Mevcut Durum Analizi 67

Fakülte, Bölüm, Diploma, Unvan Karmaşası, 95

Tartışılacak YÖK Kararları, Teknoloji Fakülteleri ve Unvan Sorunları 103

Üniversitelerdeki Çeşitlenme/Uzmanlaşma/Farklılaşma Süreci (2016 +) 113

AR-GE ve Üniversiteler 114

MÜHENDİSLİK, MİMARLIK, ŞEHİR PLANLAMA EĞİTİMİ ve TMMOB 125

Geçmişten Günümüze TMMOB Örgütlenmesi 128

TMMOB Etkinlikleri, Eylemleri, Görüşleri 132

"Mühendislik-Mimarlık-Şehir Planlama Eğitimi" Kapsamındaki TMMOB ve ODA Etkinlikleri 157

GATS Yükümlülükleri-AB Uyum Çalışmaları ve TMMOB 157

Mesleki Yeterlilikler, Karşılıklı Tanınması ve TMMOB 160

Akreditasyon ve TMMOB 161

TMMOB ve Öğrenci Üyelik 176

Staj Sorunu ve TMMOB 177

Yabancı Dilde Eğitim, Yayın ve TMMOB 180

Yabancı Mühendis Mimar Şehir Plancılar ve TMMOB 182

Engelliler ve TMMOB 189

Uzaktan Eğitim-Öğretim ve TMMOB 190

İstihdam Politikaları ve İşsizlik ve TMMOB 191

Meslek İçi Sürekli Eğitim ve TMMOB 198

SONUÇ ve ÖNERİLER 201

KAYNAKÇA 207

EKLER 211



 

Dosyalar

MEVCUT DURUM ANALİZİ (10770 KB) (29.05.2018 16:19:45)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Okunma Sayısı: 250

Ankara Şube Kaynaklı Gündem »
Tüm Gündem »

Sayfayı Yazdır