NE DARBE NE DİKTA; YAŞASIN BAĞIMSIZ, DEMOKRATİK, LAİK TÜRKİYE!
[ ARTIK YOL YAPMAYIN SİZ! ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

İMO ANA SAYFA   ŞUBE ANA SAYFA   ŞUBE İLETİŞİM   ARAMA   WEBMAIL   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

22 HAZİRAN 2018, CUMA   

44

ARTIK YOL YAPMAYIN SİZ!

    Yayına Giriş Tarihi: 01.06.2018 00:00   Güncellenme Zamanı: 01.06.2018 17:47:45  Yayınlayan Birim: ANKARA ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 01.06.2018 16:29:14

26 Aralık 2017 tarihinde yapımı tamamlanıp hizmete açılan Bağlıca Bulvarı’nda bu sabah saatlerinde göçük meydana geldi. Herhangi bir can kaybı yaşanmayan olayın ardından vatandaşlar saatlerce bulvar trafiğinin tutsağı oldular. Yapımından bu yana 30 kez tadilat geçiren ve yapılan yamalarla sanki 6 aylık değil de 60 yıllık hissi uyandıran bulvar, kent yönetiminde yapılan yanlışlar başlığına bir yenisini daha ekledi.

26 Aralık 2017 tarihinde yapımı tamamlanıp hizmete açılan Bağlıca Bulvarı`nda bu sabah saatlerinde göçük meydana geldi. Herhangi bir can kaybı yaşanmayan olayın ardından vatandaşlar saatlerce bulvar trafiğinin tutsağı oldular. Yapımından bu yana 30 kez tadilat geçiren ve yapılan yamalarla sanki 6 aylık değil de 60 yıllık hissi uyandıran bulvar, kent yönetiminde yapılan yanlışlar başlığına bir yenisini daha ekledi.

Haftalardır sel ve baskın olaylarından cefasını tüketemeyen Ankaralılar, bu sabaha da alışkın oldukları yol göçmesi olayıyla uyandılar. Sahada yaptığımız incelemelerde yol dolgularının yol yapım tekniklerine uygun olmadığı, teknik bir dolgu izlenimi vermekten ziyade rastgele döküm yapılmış atık alan görüntüsü verdiği gözlemlenmiştir. 60 günde köprü yaptık diye övünenlerin bir an önce yolu açmak için şartnamelerde belirtilen dolgu yapım kriterlerini göz ardı ettiği ilk gözlemlerimiz sonucunda rahatlıkla anlaşılmıştır. Ayrıca Büyükşehir Belediyesi tarafından da bilinmesi gerektiği gibi bu tür yolların en büyük düşmanı sudur. Gözlemler sonucunda bulvar üzerine ve yol dolgusuna gelen sular için yeterli drenaj önlemleri alınmadığı da gözlemlerimiz sonucunda farkedilmiştir.

Daha önceki açıklamalarımızda da değindiğimiz üzere kentiçi ulaşımın temel probleminin taşıt odaklı olduğunu vurgulamış çözüm için nitelikli ve kapsayıcı toplu taşıma sistemlerine yatırım yapılması gerektiğini belirtmiştik. Şehri adeta bir otoyol deryasına, köprülü kavşak cennetine dönüştürerek bu sorunun daha da büyüyeceğini ve plansız, denetimsiz uygulamalarla çözümlerin sıkıntıya dönüşeceğini belirtmiştik. 

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, göreve geldiği andan itibaren kentiçi ulaşım konusunda Melih Gökçek`ten bakış açısı anlamında bir farkı olmadığını göstermiş ve hatta şehre 3 yeni köprülü kavşak vaadiyle görüşlerimizi dikkate almadığını ispatlamıştır.

On yıllardır ülkemiz emekçilerinin alınteriyle yapılabilen okullarımızda bilimin ve tekniğin eğitimini alıp bu donanımımızı onların çıkarı için kullanma andı içmiş mühendisler olarak bir çağrıda bulunmak istiyoruz. Derdimiz, gayemiz halkımızın, yurttaşlarımızın değil can kaybı yaşaması burnunun dahi kanamaması, altyapı ve kent idaresi alanlarında önlenebilir mağduriyetlerin vebalinin ödememesidir. Her kesimle görüş alışverişinde bulunacağını belirten sayın Tuna`ya sesleniyoruz: Bu tür olayların yaşanmaması ve yaşananlardan ders çıkarılması için her tür birikimimiz ve emeğimizle gönüllü olarak halkımızın sorunlarına çözüm üretmeye hazırız. Meselemiz hem kentimizde hem ülkemizde, halkın vergilerinin kendilerine eziyet olarak dönmemesi gayesidir.

İMO Ankara Şubesi Yönetim Kurulu    



 

Dosyalar

(274 KB) (01.06.2018 16:29:30)

(280 KB) (01.06.2018 16:29:38)

(266 KB) (01.06.2018 16:29:48)

(255 KB) (01.06.2018 16:30:07)

(195 KB) (01.06.2018 16:30:17)

(195 KB) (01.06.2018 16:30:24)

(301 KB) (01.06.2018 16:30:41)

(283 KB) (01.06.2018 16:30:49)

(271 KB) (01.06.2018 16:30:57)

(305 KB) (01.06.2018 16:31:06)

(270 KB) (01.06.2018 16:31:28)

(257 KB) (01.06.2018 16:31:39)

(85 KB) (01.06.2018 17:43:35)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Okunma Sayısı: 221

Ankara Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »
Tüm Basın Açıklamaları »

Sayfayı Yazdır