“İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİNDE KONTENJANLAR RAPORU” YAYIMLANDI
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İnşaat Mühendisliği Eğitim Kurulu tarafından hazırlanan “İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Kontenjanlar Raporu”, 28 Nisan 2022 tarihinde yayımlandı
Eklenme Tarihi: 07/11/2022
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İnşaat Mühendisliği Eğitim Kurulu tarafından hazırlanan “İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Kontenjanlar Raporu”, 28 Nisan 2022 tarihinde yayımlandı.
Türkiye’de inşaat mühendisliği eğitiminin tarihsel arka planına yer verilen raporda yıllara göre artan bölüm sayıları ve kontenjanlar inceleniyor. Devlet ve vakıf üniversitelerinin kontenjanlarının yıllara göre karşılaştırması yapılan raporda çözüm önerileri sunuluyor.
Raporda, "Rapor kapsamındaki veriler incelendiğinde, İnşaat Mühendisliği Bölümlerine yerleşen birçok öğrencinin matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi ve beceri seviyelerine sahip olamadığı görülmektedir. Mühendisliğin ana şartı olan fiziksel kavrama ve matematikten yoksun olunması, lisans eğitimini de olumsuz etkilemektedir. Ortaöğrenimdeki bu eksiklik ile üniversiteye girilebilmesi toplumu ve insan hayatını doğrudan ilgilendiren bir meslek olan İnşaat Mühendisliğinin öğretilmesinde kalitenin düşmesine sebep olmaktadır. Dolayısıyla, mühendislik eğitimi için mevcut olan 300.000 başarı sırası sınırı uygun değildir ve bu durumu iyileştirmek için İnşaat Mühendisliği Bölümlerine yerleşen öğrencilerin matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi ve beceri seviyelerine sahip olan öğrenciler arasından seçilmeleri sağlanmalıdır," ifadeleri yer alıyor.
İnşaat Mühendisliği Eğitiminde Kontenjanlar Raporuna erişmek için tıklayınız.