GÖKÇEK RANTIN, ODTÜ AHMET ATAKAN?IN YOLUNDA!

genç-İMO Ankara ODTÜ Yolu olarak bilinen 1071 Malazgirt Bulvarı açılışı ile ilgili 26 Şubat 2013 Çarşamba günü açıklama yaptı.

Eklenme Tarihi: 14/03/2014

GÖKÇEK RANTIN, ODTÜ AHMET ATAKAN`IN YOLUNDA !

Basında ODTÜ Yolu olarak bilinen Eylül ayında yapımına başlanan bu yolu Melih Gökçek 1071 Malazgirt Bulvarı adını koyarak yol açılışını 25.02.2014 tarihinde gerçekleştirdi. Yolun yapımına başlandığı dönemde devam eden gezi eylemleri sırasında Hatay`ın Armutlu ilçesinde ise Ahmet Atakan öldürülmüştür.

"Hırsızlar ayağımıza geliyor! Yolsuzların yolunu istemiyoruz!" diyen ODTÜ öğrencilerinin açılışı protesto etmek için A4 kapısına doğru yürüyüşü sırasında polis ODTÜ öğrencilerine karşı saldırıya geçti.

Bir yanda Başbakan dün yayınlanan kasetinin montaj olduğuna ve ODTÜ öğrencilerinin yaptıkları güzellikleri! göremeyecek kafada olduğuna değinirken, diğer tarafta toma, biber gazı ve plastik mermi üçlemesiyle polis yine öğrencilere müdahalede bulundu.

Sayfalarca yolsuzluk belgeleri açığa çıkanları koruyan polis ise ? Kameralar hepinizi tespit etti, hayatınızı karartacağız` tehditleri savurdu.

Yapımına başlandığı günden  bu yana çevik kuvvet, TOMA ve biber gazı korumalı gece-gündüz devam eden, bu süreçte gerek Mimarlar Odası`nın gerekse mahalle sakinlerinin açtığı yürütmeyi durdurma ve iptal davaları sonuç vermeyen, halkı yok sayan,işleyişiyle de birçok hukuksuzluğu içinde barındıran , üstündeAhmet Atakan`ın  kanını taşıyan yolu değil,  yaşatmanın ve yaşamanın yolunu inatla savunacağız! 

Bu yolu neden istemedik?

ODTÜ Yolu trafiğin sadece Anadolu Bulvarı ve Eskişehir yönünden gelen, Konya Yoluna dönecek araçların yol ihtiyacını karşılamaktadır. Bu ise toplam talebin yaklaşık %10`una tekabül etmektedir. Ankara`da her yıl yaklaşık olarak trafikte olan araçların %5`i kadar daha araç trafiğe girmektedir. Yani herhangi başka bir etken gözetmeksizin bakıldığında bu yolun trafik sıkışıklığını bir nebze rahatlatması ancak 2 yıl sürebilir.

Eskişehir Yolu`nun tam kapasitesi kullanılmadan mevcut trafik sorunu çözülemez. Bunun için de Çukurambar Kavşağı ve Armada önü düzenlenmelidir. ODTÜ Yolu buna bir çözüm olamaz. Dahası her yıl artan araç edinme sayısı Eskişehir Yolu tam kapasite olarak kullanılsa bile ciddi trafik sıkışıklığı yaratacaktır. Bu sebeple, ulaşım politikaları değiştirilmeli, toplu taşıma ağı genişletmeli ve kullanımı teşvik edilmelidir.


Ayrıca herhangi bir ulaşım master planı ve izin olmadan, hukuksuzca yapılan bu yol 100. Yıl mahallesini ODTÜ`lüler için ulaşılmaz kılacaktır. Çoğumuzun sahiplendiği ve mahallemiz olarak nitelendirdiği 100. Yıl mahallesi bir rant alanı haline gelecek ve okulumuzun yanında rezidanslar yükselecektir. 3-4 katına çıkan kiralar yüzünden 100. Yıl halkının birçoğu şehrin dış kesimlerinde oturmaya mecbur bırakılacaktır. Dahası 8 şeritli bu yol yakın zamanda birçok 100. Yıl sakinini gürültü ve hava kirliliğine maruz bırakacaktır. A.O.Ç` den geçen yol Büyükşehir Belediyesi`nin yeşile alanlara bakış açısını yeterince açık bir şekilde göstermektedir. ODTÜ ise bu yeşil alanlar içinde en büyüğüne sahip olandır. ODTÜ her ne kadar koruma kanunu ile korunuyor olsa da; ileride ranta açılabilmesi için adım atıldığı gayet açıktır.



TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası