ARTIK YOL YAPMAYIN SİZ!

26 Aralık 2017 tarihinde yapımı tamamlanıp hizmete açılan Bağlıca Bulvarı’nda bu sabah saatlerinde göçük meydana geldi. Herhangi bir can kaybı yaşanmayan olayın ardından vatandaşlar saatlerce bulvar trafiğinin tutsağı oldular. Yapımından bu yana 30 kez tadilat geçiren ve yapılan yamalarla sanki 6 aylık değil de 60 yıllık hissi uyandıran bulvar, kent yönetiminde yapılan yanlışlar başlığına bir yenisini daha ekledi.

Eklenme Tarihi: 01/06/2018

26 Aralık 2017 tarihinde yapımı tamamlanıp hizmete açılan Bağlıca Bulvarı`nda bu sabah saatlerinde göçük meydana geldi. Herhangi bir can kaybı yaşanmayan olayın ardından vatandaşlar saatlerce bulvar trafiğinin tutsağı oldular. Yapımından bu yana 30 kez tadilat geçiren ve yapılan yamalarla sanki 6 aylık değil de 60 yıllık hissi uyandıran bulvar, kent yönetiminde yapılan yanlışlar başlığına bir yenisini daha ekledi.

Haftalardır sel ve baskın olaylarından cefasını tüketemeyen Ankaralılar, bu sabaha da alışkın oldukları yol göçmesi olayıyla uyandılar. Sahada yaptığımız incelemelerde yol dolgularının yol yapım tekniklerine uygun olmadığı, teknik bir dolgu izlenimi vermekten ziyade rastgele döküm yapılmış atık alan görüntüsü verdiği gözlemlenmiştir. 60 günde köprü yaptık diye övünenlerin bir an önce yolu açmak için şartnamelerde belirtilen dolgu yapım kriterlerini göz ardı ettiği ilk gözlemlerimiz sonucunda rahatlıkla anlaşılmıştır. Ayrıca Büyükşehir Belediyesi tarafından da bilinmesi gerektiği gibi bu tür yolların en büyük düşmanı sudur. Gözlemler sonucunda bulvar üzerine ve yol dolgusuna gelen sular için yeterli drenaj önlemleri alınmadığı da gözlemlerimiz sonucunda farkedilmiştir.

Daha önceki açıklamalarımızda da değindiğimiz üzere kentiçi ulaşımın temel probleminin taşıt odaklı olduğunu vurgulamış çözüm için nitelikli ve kapsayıcı toplu taşıma sistemlerine yatırım yapılması gerektiğini belirtmiştik. Şehri adeta bir otoyol deryasına, köprülü kavşak cennetine dönüştürerek bu sorunun daha da büyüyeceğini ve plansız, denetimsiz uygulamalarla çözümlerin sıkıntıya dönüşeceğini belirtmiştik. 

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, göreve geldiği andan itibaren kentiçi ulaşım konusunda Melih Gökçek`ten bakış açısı anlamında bir farkı olmadığını göstermiş ve hatta şehre 3 yeni köprülü kavşak vaadiyle görüşlerimizi dikkate almadığını ispatlamıştır.

On yıllardır ülkemiz emekçilerinin alınteriyle yapılabilen okullarımızda bilimin ve tekniğin eğitimini alıp bu donanımımızı onların çıkarı için kullanma andı içmiş mühendisler olarak bir çağrıda bulunmak istiyoruz. Derdimiz, gayemiz halkımızın, yurttaşlarımızın değil can kaybı yaşaması burnunun dahi kanamaması, altyapı ve kent idaresi alanlarında önlenebilir mağduriyetlerin vebalinin ödememesidir. Her kesimle görüş alışverişinde bulunacağını belirten sayın Tuna`ya sesleniyoruz: Bu tür olayların yaşanmaması ve yaşananlardan ders çıkarılması için her tür birikimimiz ve emeğimizle gönüllü olarak halkımızın sorunlarına çözüm üretmeye hazırız. Meselemiz hem kentimizde hem ülkemizde, halkın vergilerinin kendilerine eziyet olarak dönmemesi gayesidir.

İMO Ankara Şubesi Yönetim Kurulu    

  • e3e8cd162e45625_ek.jpg
  • 25f57b73d7cd33c_ek.jpg
  • 02deb47b6bd703a_ek.jpg
  • df5e9a8b4af68c1_ek.jpg
  • 301725a54e1dc7d_ek.jpg
  • d343b0fe04cd607_ek.jpg
  • aab5e982de1877c_ek.jpg
  • f52008b09b04adb_ek.jpg
  • 90aa73cd1a4176a_ek.jpg
  • b697008ca642526_ek.jpg



TMMOB
İnşaat Mühendisleri Odası